Thursday, November 3, 2011

Mendidik / Menternak

Mendidik / menternak?
mana satu pilihanmu?
kedua-duanya ada pro & cons nya
mungkin kamu akan kurang disenangi jika kamu memilih utk mendidik
tapi, you give something to the kids ;
kanak-kanak akan menyukai kamu if you choose the latter, but
kamu yg akan merasa kurang senang & budak2 tu xkan dapat berdikari

Biar apa kata 'mereka' dan 'mereka'
Aku tetap memilih utk mendidik
Mungkin sebelum ini aku silap...
"kesian kat bdak2 tu, xkan nak suruh diaorg buat, xpelah..aku buat je lah"
aku harap masih belum terlambat utk aku 'mendidik' mereka
menegur setakat yg aku mampu...
biar apa kata 'mereka'...
at least aku dah lakukan apa yg aku mampu
andai kata selepas ini aku pergi...
aku harap.. aku pergi tanpa penyesalan...

x semua benda kamu kena berlembut
xsemua benda kamu kena 'berkasar'
kdg2 kamu kena berlembut &
kadang2 kamu kena tegas..

how to be 'tegas'
aku mmg kena blajar 
how to be 'tegas' in a soft way..
before..its end up to be 'kasar'


No comments: